Главная < Филология < Английский язык < Общеупотребительная лексика

Материалы по курсу общеупотребительной лексики
английского языка











ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ
4 КУРС (к 21.11.24)

EVU ADVANCED

  • Be ready for a test on Unit 8 (Describing people).
  • Prepare a talk on the subject of one of the questions from the Forum on Appearance. Make sure you use words from unit 9.
  • Post in the Forum on Appearance an essay on one or more of the questions. Make sure you use words from unit 9.


  • Write a text consisting of (at least) three coherent (interconnected) sentences using words and collocations from the studied material and post them in the Forum in the respective unit. Highlight the words and collocations you use in CAPITALS or bold type.

  • Your gradebook
    Your roll book
    Your poll

    ПРИНЕСТИ ЖУРНАЛ ПОСЕЩАЕМОСТИ







    СИСТЕМА АТТЕСТАЦИИ

    Максимальное количество баллов за семестр = 100. Из них за текущую работу в течение семестра = 70, максимальное за зачет (экзамен) = 30.

    Баллы текущего контроля успеваемости складываются из следующих составляющих:

  • Посещаемость занятий. Количество баллов за посещение одного занятия рассчитывается исходя из фактического количества занятий в данном семестре и максимально возможного количества баллов за период. Максимально возможное количество баллов по этому аспекту текущей аттестации за семестр = 10.

  • КОНТРОЛЬНЫЕ УПРАЖНЕНИЯ
    (оцениваются в баллах)

  • Еженедельные тесты по изученной лексике: 0,1 балла за каждое правильное слово/словосочетание. "Правильность" включает употребление, грамматическое управление (артикли, предлоги и т.д.) и правописание.
    В случае объективно низкого результата теста (менее 61% правильных ответов) студенту предлагается написать этот тест повторно до завершения семестра (по предварительному согласованию с преподавателем). Результаты (баллы) первой попытки при этом аннулируются.
    Тесты, пропущенные по уважительной причине, также возможно написать до завершения семестра (при наличии документа, подтверждающего уважительность пропуска занятий).

  • ТРЕНИРОВОЧНЫЕ УПРАЖНЕНИЯ
    (оцениваются в зачетных единицах)

  • Устные презентации в аудитории. До 2-х зачетных единиц за одно выступление.
    Максимальная оценка (2 з.е.) предполагает отсутствие грамматических, лексических, фонетических и просодических ошибок. При наличии ошибок выставляется сниженная оценка (1 з.е.).
  • Еженедельные домашние задания на составление предложений с использованием изученной лексики: 0,25 з.е. за каждое правильно использованное слово/словосочетание.
    Внимание! Каждое использованное слово/словосочетание засчитывается только один раз. Засчитываются только те слова, которые изучаются в данной части курса и выделены в соответствующем разделе кембриджского пособия в качестве предлагаемых для усвоения. Рекомендуется использовать только те слова/словосочетания, которые являются для вас наиболее значимыми и желательными для усвоения.
    Используемые слова и словосочетания в ваших предложениях следует набирать ЗАГЛАВНЫМИ БУКВАМИ или выделять жирным шрифтом.
  • Письменные короткие домашние эссе на темы изучаемых разделов кембриджского пособия, размещаемые студентами в соответствующем разделе Форума. Для каждого раздела предлагается ряд вопросов в качестве ориентировочных тем для эссе.

         Требования к оформлению эссе на форуме:
              Шрифт - Arial.
              Размер шрифта - 12.
              Между абзацами - пробел.

    За одно эссе студент получает максимум 5 зачетных единиц.
    Эта оценка складывается из двух составляющих: 2,5 з.е. за содержание и 2,5 з.е. за грамотность.

         Требования к содержанию:
              1. Объем - не менее 100 слов. За невыполнение этого условия вычитается 0,5 з.е.
              2. Обязательно употребление слов по тематике раздела, которые должны использоваться правильно по смыслу.

         Требования к грамотности:
              за грамматические, пунктуационные, орфографические, стилистические и лексические ошибки оценка снижается по следующей схеме (при максимальной оценке за содержание):
    0 ошибок = 5 зачетных единиц;
    1 ошибка = 4,5 з.е.;
    2 = 4;
    3 = 3,5;
    4 = 3;
    5 и более ошибок = 2,5 зачетных единиц (при максимальной оценке за содержание).

    После публикации студентом эссе на форуме, оно проверяется, при необходимости исправляется и оценивается преподавателем. После чего студент должен ознакомиться с исправлениями и отредактировать свое эссе таким образом, чтобы оно не содержало помарок, пометок и ошибок. Исправив свои тексты, нужно уведомить об этом преподавателя. Только после этого проставленная ранее оценка за эссе засчитывается студенту.

  • Письменный домашний перевод предложений, предложенных для этой цели на форуме. 1 з.е. за одно предложение.
  • Вопросы, задаваемые на форуме другим студентам по теме изучаемого материала. Максимум 2 з.е. за один письменный вопрос. Оценка выставляется при условии минимум двух письменных ответов других студентов на поставленный вопрос. Вопросы не должны повторять размещенные ранее вопросы других студентов. (Устно можно задавать чужие вопросы, но при этом дополнительные баллы не начисляются.)
  • Аудио-/видео презентации ранее проверенных и исправленных эссе. Аудио-/видеофайл с презентацией публикуется на форуме вместе с текстом эссе:
    Максимум 2 з.е. за аудио-презентацию;
    Максимум 3 з.е. за видео-презентацию.
    Максимальная оценка предполагает отсутствие фонетических и просодических ошибок.

  • ВНИМАНИЕ! Прием и обработка эссе и предложений заканчивается в 00 часов первого дня зачетной сессии либо за 72 часа (трое суток) до начала зачета, если зачет попадает на первый - третий день сессии.

    СПРАВКА I: Перевод зачетных единиц в баллы осуществляется по следующим принципам:
    1. Максимальное количество баллов в семестр за тренировочные упражнения = 60.
    2. Максимальное количество зачетных единиц за семестр зависит от количества тренировочных упражнений, предложенных для выполнения в течение семестра (устные выступления, эссе, предложения), и максимальной оценки (в зачетных единицах) за каждое упражнение (см. выше). Например: 2 (устное сообщение) + 5 (эссе) + 1,75 (предложения) = 8,75 (максимальное количество з.е. за одно занятие). 8,75 х 14 (количество занятий в семестр) = 122,5 (максимальное количество з.е. в семестр).
    3. Перевод зачетных единиц в баллы производится путем деления числа 60 на максимальное количество зачетных единиц за семестр и последующего умножения полученного коэффициента на количество зачетных единиц студента. Например: 60 / 122,5 = 0,5 (коэффициент). 0,5 х a (з.е. студента) = b (количество баллов студента).

    СПРАВКА II: Студент, набравший менее 31 балла за текущую работу в течение семестра (текущий контроль успеваемости), к промежуточной аттестации (зачет / экзамен) не допускается. В этом случае проставляется "незачтено" / "неуд.", и мероприятие промежуточной аттестации переносится на период дополнительной сессии (первая пересдача). До начала дополнительной сессии студент обязан выполнить письменные / устные задания за семестр в достаточном количестве, чтобы получить необходимое число баллов (не менее 31) для допуска к зачету / экзамену. Выполненные задания предоставляются преподавателю за 72 часа (трое суток) до даты пересдачи. Невыполнение этого условия влечет за собой недопуск к пересдаче (с проставлением по ней "незачтено" / "неуд.") и повторный перенос промежуточной аттестации (пересдача с комиссией) на тех же условиях (предоставление выполненных заданий за семестр в срок за 72 часа (трое суток) до даты пересдачи согласно расписания дополнительной сессии). При повторном непогашении задолженности по текущему контролю успеваемости в установленный срок, комиссия констатирует невыполнение требований по усвоению образовательной программы и студент отчисляется из университета.

    Завершающее контрольное мероприятие (зачет, экзамен):

  • Сводный письменный тест по материалу, изученному в течение семестра (30 баллов).
  • На государственный экзамен также выносится сводный письменный тест по материалу, изученному в течение периода обучения (30 баллов).

    СПРАВКА: Действуют следующие правила перевода баллов в традиционную шкалу оценок:
    91–100 баллов = «Отлично» ("5");
    74–90 баллов = «Хорошо» ("4");
    61–73 балла = «Удовлетворительно» ("3");
    61 и меньше баллов = «Неудовлетворительно» ("2", НЕЗАЧЕТ).




    Кембриджское пособие по английской лексике, уровень Pre-Intermediate and Intermediate
    2-е издание (PDF, 9,62 МВ)
    4-е издание (PDF, 26 МВ).
    Кембриджское пособие по английской лексике, уровень Upper-Intermediate
    2-е издание (PDF, 20,2 МВ)
    4-е издание (PDF, 24 МВ).
    Кембриджское пособие по английской лексике, уровень Advanced
    2-е издание (PDF, 14,8 МВ)
    3-е издание (PDF, 26,5 МВ).
    Кембриджское пособие по английским словосочетаниям, уровень Intermediate
    1-е издание (PDF, 73 МВ)
    2-е издание, 2017 (PDF, 18 МВ).
    Кембриджское пособие по английским словосочетаниям, уровень Advanced
    1-е издание PDF (25 МВ)
    2-е издание, 2017 (PDF, 25 МВ).
    Кембриджское пособие по деловой английской лексике
    (PDF 3,42 МВ).

    WebCorp Live
    Lets you access the Web as a corpus - a large collection of texts from which examples of real language use can be extracted.



    Архив ДЗ
    ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ
    4 КУРС (к 14.11.24)

    EVU ADVANCED

  • Learn the words "agoraphobia" and "incarcerated". Be ready for a test on Unit 59 (Space).
  • Study Unit 8 (Describing people: positive and negative qualities) on your own.
  • Prepare a talk on the subject of one of the questions from the Forum on Describing people. Make sure you use words from unit 8.
  • Post in the Forum on Describing people an essay on one or more of the questions. Make sure you use words from unit 8.


  • Write a text consisting of (at least) three coherent (interconnected) sentences using words and collocations from the studied material and post them in the Forum in the respective unit. Highlight the words and collocations you use in CAPITALS or bold type.

  • Your gradebook
    Your roll book
    Your poll

    ПРИНЕСТИ ЖУРНАЛ ПОСЕЩАЕМОСТИ

    ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ
    4 КУРС (к 07.11.24)

    EVU ADVANCED

  • Be ready for a test on Unit 68 (Spot the difference: making comparisons) and on Unit 69 (Difficulties and dilemmas).
  • Study Unit 59 (Space: no room to swing a cat) on your own.
  • Prepare a talk on the subject of one of the questions from the Forum on Space. Make sure you use words from unit 59.
  • Post in the Forum on Space an essay on one or more of the questions. Make sure you use words from unit 59.


  • Write a text consisting of (at least) three coherent (interconnected) sentences using words and collocations from the studied material and post them in the Forum in the respective unit. Highlight the words and collocations you use in CAPITALS or bold type.

  • Your gradebook
    Your roll book
    Your poll

    ПРИНЕСТИ ЖУРНАЛ ПОСЕЩАЕМОСТИ

    ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ
    4 КУРС (к 31.10.24)

    EVU ADVANCED

  • Study Unit 68 (Spot the difference: making comparisons) on your own.
  • Prepare a talk on the subject of one of the questions from the Forum on Comparisons. Make sure you use words from unit 68.
  • Post in the Forum on Comparisons an essay on one or more of the questions. Make sure you use words from unit 68.
  • Study Unit 69 (Difficulties and dilemmas) on your own.
  • Prepare a talk on the subject of one of the questions from the Forum on Dilemmas. Make sure you use words from unit 69.
  • Post in the Forum on Dilemmas an essay on one or more of the questions. Make sure you use words from unit 69.


  • Write a text consisting of (at least) three coherent (interconnected) sentences using words and collocations from the studied material and post them in the Forum in the respective unit. Highlight the words and collocations you use in CAPITALS or bold type.

  • Your gradebook
    Your roll book
    Your poll

    ПРИНЕСТИ ЖУРНАЛ ПОСЕЩАЕМОСТИ

    ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ
    4 КУРС (к 24.10.24)

    EVU ADVANCED

  • Study Unit on Manner from the previous edition (including all exercises!). Be ready for a test on Unit 62 (Manner: behaviour and body language).
  • Study Unit 54 (Diet, sport and fitness) on your own.
  • Prepare a talk on the subject of one of the questions from the Forum on Diet. Make sure you use words from unit 54.
  • Post in the Forum on Diet an essay on one or more of the questions. Make sure you use words from unit 54.
  • Study Unit on Diet from the previous edition. Be ready for a test on Unit 54 (Diet, sport and fitness).


  • Write a text consisting of (at least) three coherent (interconnected) sentences using words and collocations from the studied material and post them in the Forum in the respective unit. Highlight the words and collocations you use in CAPITALS or bold type.

  • Your gradebook
    Your roll book
    Your poll

    ПРИНЕСТИ ЖУРНАЛ ПОСЕЩАЕМОСТИ

    ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ
    4 КУРС (к 17.10.24)

    EVU ADVANCED

  • Prepare a talk on the subject of one of the questions from the Forum on Manner. Make sure you use words from unit 62.
  • Post in the Forum on Manner an essay on one or more of the questions. Make sure you use words from unit 62.
  • Study Unit on Manner from the previous edition. Be ready for a test on Unit 62 (Manner: behaviour and body language).
  • Prepare a talk on the subject of one of the questions from the Forum on Illness. Make sure you use words from unit 52.
  • Post in the Forum on Illness an essay on one or more of the questions. Make sure you use words from unit 52.
  • Study Unit on Illness from the previous edition. Be ready for a test on Unit 52 (Illness: feeling under the weather).


  • Write a text consisting of (at least) three coherent (interconnected) sentences using words and collocations from the studied material and post them in the Forum in the respective unit. Highlight the words and collocations you use in CAPITALS or bold type.

  • Your gradebook
    Your roll book
    Your poll

    ПРИНЕСТИ ЖУРНАЛ ПОСЕЩАЕМОСТИ

    ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ
    4 КУРС (к 10.10.24)

    EVU ADVANCED

  • Prepare a talk on the subject of one of the questions from the Forum on Time. Make sure you use words from unit 60.
  • Post in the Forum on Time an essay on one or more of the questions. Make sure you use words from unit 60.
  • Look up the word "pristine" in a dictionary. Be ready for a test on Unit 60 (Time: once in a blue moon).
  • Study Unit 62 (Manner: behaviour and body language) on your own.


  • Write a text consisting of (at least) three coherent (interconnected) sentences using words and collocations from the studied material and post them in the Forum in the respective unit. Highlight the words and collocations you use in CAPITALS or bold type.

  • Your gradebook
    Your roll book
    Your poll

    ПРИНЕСТИ ЖУРНАЛ ПОСЕЩАЕМОСТИ

    ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ
    4 КУРС (к 03.10.24)

    EVU ADVANCED

  • Prepare a talk on the subject of one of the questions from the Forum on Describing the world. Make sure you use words from unit 28.
  • Post in the Forum on Describing the world an essay on one or more of the questions. Make sure you use words from unit 28.
  • Be ready for a test on Unit 28 (Describing the world).
  • Prepare a talk on the subject of one of the questions from the Forum on Customer service. Make sure you use words from unit 34.
  • Post in the Forum on Customer service an essay on one or more of the questions. Make sure you use words from unit 34.
  • Be ready for a test on Unit 34 (Here to help: customer service).


  • Write a text consisting of (at least) three coherent (interconnected) sentences using words and collocations from the studied material and post them in the Forum in the respective unit. Highlight the words and collocations you use in CAPITALS or bold type.

  • Your gradebook
    Your roll book
    Your poll

    ПРИНЕСТИ ЖУРНАЛ ПОСЕЩАЕМОСТИ

    ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ
    4 КУРС (к 26.09.24)

    EVU ADVANCED

  • Study Unit 26 Art from the previous edition of EVU Advanced and do exercises for the unit to be ready for a test on Unit 21 (Art). New words and related exercises have been highlighted.
  • Be ready for a test on Unit 22 (Books).
  • Prepare a talk on the subject of one of the questions from the Forum on Books. Make sure you use words from unit 22.
  • Post in the Forum on Books an essay on one or more of the questions. Make sure you use words from unit 22.


  • Write a text consisting of (at least) three coherent (interconnected) sentences using words and collocations from the studied material and post them in the Forum in the respective unit. Highlight the words and collocations you use in CAPITALS or bold type.

  • Your gradebook
    Your roll book
    Your poll

    ПРИНЕСТИ ЖУРНАЛ ПОСЕЩАЕМОСТИ

    ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ
    4 КУРС (к 17.09.24)

    EVU ADVANCED

  • Study Unit 17 from the previous edition of EVU Advanced and do exercises for the unit to be ready for a test on Unit 14 (Negative feelings). New words and related exercises have been highlighted.
  • Study Unit 20 from the previous edition of EVU Advanced to be ready for a test on Unit 15 (Birth and death). New words have been highlighted.
  • Study Unit 21 (The visual arts) on your own.
  • Prepare a talk on the subject of one of the questions from the Forum on Visual arts. Make sure you use words from unit 21.
  • Post in the Forum on Visual arts an essay on one or more of the questions. Make sure you use words from unit 21.


  • Write a text consisting of (at least) three coherent (interconnected) sentences using words and collocations from the studied material and post them in the Forum in the respective unit. Highlight the words and collocations you use in CAPITALS or bold type.

  • Your gradebook
    Your roll book
    Your poll

    ПРИНЕСТИ ЖУРНАЛ ПОСЕЩАЕМОСТИ

    ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ
    4 КУРС (к 05.09.24)

    EVU ADVANCED

  • Be ready for a test on Unit 14 (Negative feelings).
  • Prepare a talk on the subject of one of the questions from the Forum on Birth and death. Make sure you use words from unit 15.
  • Post in the Forum on Birth and death an essay on one or more of the questions. Make sure you use words from unit 15.


  • Write a text consisting of (at least) three coherent (interconnected) sentences using words and collocations from the studied material and post them in the Forum in the respective unit. Highlight the words and collocations you use in CAPITALS or bold type.

  • Your gradebook
    Your roll book
    Your poll

    ПРИНЕСТИ ЖУРНАЛ ПОСЕЩАЕМОСТИ

    ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ
    3 КУРС (к .09.24)

  • Download using links below and peruse Cambridge "In Use" study books, then vote in this poll to decide what books to study, and how to proceed with them.


  • Your gradebook
    Your roll book
    Your poll

    ПРИНЕСТИ ЖУРНАЛ ПОСЕЩАЕМОСТИ



    2023/24
    2022/23
    2021/22
    2016/17
    2015/16
    2014/15
    2013/14
    2012/13
    2011/12


    Student Text Bank Archive









    Hosted by uCoz